puchatek.slupsk.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Adaptacja dzieci w przedszkolu

Adaptacja dzieci w przedszkolu

Email Drukuj PDF

ADAPTACJA DZIECI W PRZEDSZKOLU

Adaptacja dzieci 3-letnich do warunków przedszkola. Zależy nam na zapewnieniu dzieciom poczucia bezpieczeństwa w nowym środowisku. Program zakłada takie działania pedagogiczne, które sprzyjają rozładowaniu negatywnych doznań związanych z rozstaniem z rodziną i pobytem w nowym środowisku. W tym celu podejmowane są różne działania, np.:

  • udzielanie pełnej informacji o przedszkolu,
  • wcześniejsze uzyskanie od rodziców informacji o dziecku,
  • możliwość zwiedzania przedszkola,
  • możliwość uczestniczenia w zajęciach i zabawach na placu przedszkolnym,
  • możliwość pobytu rodzica wraz z dzieckiem w przedszkolu,
  • wymiana informacji o dziecku między rodzicami i nauczycielami.

 

Rodzicu pomóż swojemu dziecku przełamać stres adaptacyjny poprzez:

 

  1. kształtowanie pozytywnej motywacji dotyczącej przekroczenia progu przedszkola (budzenie radosnego oczekiwania na moment rozpoczęcia przedszkola, np. w przeddzień rozpoczęcia nowego roku szkolnego warto wspólnie z dzieckiem wybrać ubranka do przedszkola, kupić kapcie - nieustannie podkreślając jak ci w tym pięknie, jak będziesz się w tym wszystkim w przedszkolu podobać),nawiązanie wcześniejszych kontaktów dziecka z przedszkolakami, poznanie drogi do przedszkola, odwiedziny w grupie 3-latków, poznanie pani, sprzętu i zabawek,
  2. stopniowe wdrażanie dziecka do samoobsługi ( samodzielne spożywanie posiłków, samodzielność przy ubieraniu się  i rozbieraniu, samoobsługa przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, porządkowanie zabawek po zakończonej zabawie),
  3. organizowanie kontaktów z rówieśnikami ( umiejętność dzielenia się zabawkami, słodyczami),
  4. dostarczanie dziecku materiałów , z którymi zetknie się w przedszkolu ( plastelina, kredki, wycinanki,...),
  5. kształtowanie umiejętności porozumiewania się z rówieśnikami i dorosłymi ( np. prowadzenie rozmów z dziećmi na temat oglądanych bajek, przeczytanych książeczek, rozwijanie umiejętności słuchania dorosłych - wykonywanie prostych poleceń),
  6. stopniowe uniezależnienie psychiczne dziecka od rodziców (pozostawienie dziecka pod opieką innych dorosłych z rodziny, znajomych),
  7. nie okłamywanie dzieci mówiąc im: "zaraz cię zabiorę, jutro już nie pójdziesz?",
  8. wskazane jest również odbieranie dziecka, w miarę możliwości,  w ciągu pierwszych dni pobytu w przedszkolu, zaraz po ostatnim posiłku, aby skrócić czas oczekiwania dziecka na rodziców.

 

 

 

 

 

 


 

Poprawiony: środa, 02 września 2015 20:49  

Kalendarium imprez

październik 2017
N P W Ś C Pt S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Losowe zdjęcie

Obraz 044.jpg

Polecamy

12650834 1557805861177679 1528672937039963127 n

swiss mini

wbk mini